شرایط و مقررات استفاده از پلتفرم آقای لجستیک
آقای لجستیک با ایجاد بستر پلتفرمی جهت تسهیل فرایند تجارت، به صورت شبانه روزی امکان دریافت خدمات حمل و نقل بین المللی را برای بازرگانان محترم از طریق ایجاد پل ارتباطی با شرکتهای حمل ونقل بین المللی فراهم مینماید.
علیرغم بررسی اصالت، و توانمندی تمام شرکتهای عضو پلتفرم و ارائه خدمات پشتیبانی دائمی، تقاضا دارد کلیه کاربران محترم نکات قید شده در سند «شرایط و مقررات استفاده از پلتفرم آقای لجستیک» را که به موجب قانون تجارت الکترونیک ایران موثق و در حکم توافقات طرفین میباشد را جهت ایجاد شرایط مطلوب و تجربه خدمات بی نقص رعایت فرمایند. در این سند از تعاریف زیر استفاده میگردد.
آقای لجستیک: نام تجاری شرکت فناوران ذهن رسا است که مالک رسمی و قانونی «پلتفرم» بوده و اجازه بهره برداری از آن را در حدود این قرارداد به مشتریان و متصدیان حمل اعطاء مینماید.
پلتفرم: به مجموع برنامه (Application) و وبسایت آقای لجستیک اطلاق میگردد که سامانهای هوشمند است. و با بهره گیری از هوش مصنوعی و حتی المقدور بدون دخالت انسانی به آشنایی و بازاریابی مشتریانی که نیازمند خدمات حمل و نقل می باشند با متصدیان حمل و نقل می نماید.
متصدی/شرکت حمل: به هر شخص حقیقی و یا حقوقی اطلاق میگردد. که از طریق انعقاد قرارداد با آقای لجستیک، امکان ورود به «پلتفرم» و ارائه هرگونه خدمات حمل و نقل را اعم از زمینی، دریایی، جادهای و ریلی داشته باشد. خواه خود دارای وسیله نقلیه باشد یا نباشد.
مشتری/کاربر/بازرگان: به هر شخص حقیقی و یا حقوقی اطلاق میگردد. که از طریق «پلتفرم» و قبول شرایط و قوانین قراردادی آن و تعهدات مخصوص مشتریان، از خدمات پلتفرم بهره مند گردد و یا از آن استفاده نماید.
پس از طی فرایند ثبت نام، درخواست قیمت حمل در پلتفرم و تبادل اطلاعات شرکت حمل با شما، از دریافت تائیدیه/ قرارداد معتبر شرکت حمل که شامل اما نه محدود به موارد زیر باشد، اطمینان حاصل نمائید:
1) مشخصات شرکت حمل (اعم از بارفرابر (فورواردر) و یا کریر)، خط کشتیرانی (در حمل دریایی)، راننده و کامیون تحت پوشش شرکت (در حمل جاده ای) و اطلاعات وسیله نقلیه.
2) قیمت نهایی کرایه حمل؛ ( در صورت نیاز هزینه های بندری و محلی ) نرخ تبدیل آن به واحد پولی توافق شده جهت پرداخت به حمل کننده.
3) نحوه پرداخت مابقی وجه باقی مانده.
4) مرز خروجی یا ورودی؛ (در صورت لزوم).
5) طریقه حمل و شیوه حمل و اسناد مورد نیاز آن.
6) وزن مجاز کالا در کشور مقصد.
7) مدت زمان حمل از مبدا تا مقصد.
8) نحوه پیگیری و ردیابی کالا و ارسال موقعیت محموله.
1) تعرفه دموراژ (حق خواب) و تعداد روزهای مجاز تخلیه و بارگیری (Free Days)، روزهای کاری و تعطیلات مبداء و مقصد بارگیری.
2) هزینه تخلیه بارگیری، هزینههای بندری، هزینههای بازرسی، بهداشت و سایر هزینه های محلی در صورت وجود.
3) تائید و توافق اندازه و حجم بار و نحوه چیدمان بار.
4) سایر خدمات قابل ارائه که مورد توافق طرفین باشد، از قبیل خدمات گمرکی، بسته بندی، بارچینی و … .
5) حسب مورد، سایر نکات ضروری (مانند دمای خاص حمل و تجهیز وسیله به ترموگراف، نیاز به نمونه برداری، خطرناک بودن محموله و …).
6) میزان و نحوه جبران خسارات وارده به وسیله حمل/کانتینر ناشی از حمل محموله (شامل هزینههای تعمیر، بازسازی، تعویض، شست و شو و ..).
7) فرستنده کالا باید مشخص باشد و در زمان تعیین شده، بار را به حمل کننده تحویل دهد.
نکات زیر را به اطلاع شرکت حمل رسانده تا در صورت نیاز در اسناد حمل صادره قید گردد و یا اقدامات/عملیات لازم در خصوص آن صورت پذیرد. بدیهی است به موجب قوانین جاری، شرکت حمل ونقل، هیچ گونه مسئولیتی در قبال بی توجهی صاحبان کالا و عدم ارائه اطلاعات صحیح و کامل، نخواهد داشت.
1) دستورالعمل بارگیری و بارچینی و لشینگ بار (در صورتی که مقرر است توسط حمل کننده صورت گیرد) و نوع بسته بندی پالتهای محموله شما میبایست ممهور به مهر بهداشت و گندزدایی باشد.
2) أخذ و ارائه دقیق و به موقع لیست عدل بندی (Packing List)، گواهی مبداء و سیاهه بازرگانی (Commercial Invoice) بر اساس قبض باسکول و تناژ واقعی کالا؛ برای بارگیری محموله.
3) در صورت لزوم، تهیه و ارائه اسناد بهداشت، دامپزشکی، برگه اطلاعات ایمنی مواد خطرناک (MSDS) و … .
4) حصول اطمینان از بارگزاری اسناد در در سامانه گمرک، علیالخصوص در خصوص اسناد بهداشتی و دامپزشکی.
5) بارنامه و راهنامه سی.ام.آر (در صورت حمل جادهای) را از شرکت حمل به صورت مهر شده دریافت و پس از بررسی کلیه جزئیات قید شده در آن و تطبیق آن با اسناد خود، از بیمه بودن راهنامه اطمینان حاصل نمائید.
6) توصیه میگردد بیمه باربری (یکی از کلوزهای A/B/C) با توجه به ارزش واقعی کالا به صورت جداگانه توسط بازرگان تهیه گردد.
7) ارائه نشانی دقیق محل بارگیری و تخلیه و اشخاص مربوطه پس از بررسی دقیق و أخذ تائید از گیرنده/فرستنده.
8) نیز درصورتی که توسط شرکت حمل و نقل، افزایش قیمت برمبنای GRI و PSS داده شود و سند آن به بازرگان احراز گردد. از سمت صاحب کالا قابل پرداخت می باشد.
10) تبادل هر گونه اطلاعات دیگری که در فرایند حمل کالای شما واجد اهمیت است.
آقای لجستیک صرفاً امکان دسترسی بازرگانان و شرکتهای حمل و نقل به یکدیگر را تسهیل نموده است. و در خصوص امور فنی، اجرایی و حقوقی حمل و نقل نقشی ایفاء نمینماید. در این راستا:
1) دسترسی کامل به برنامه را برای کاربرانی که به طور قانونی با پذیرش این سند به آن ملحق شدهاند، فراهم کند و آموزش و تسهیل استفاده از آن را انجام دهد.
2) پس از تائید مشتری و متصدی حمل در پلتفرم و أخذ کمیسیون مربوطه، اطلاعات طرفین را برای یک دیگر ارسال نماید.
3) تمام اقدامات متعارف در راستای بازاریابی اینترنتی و جذب شرکتهای حمل و کاربران متخصص را انجام خواهد داد.
4) نسبت به به روز رسانی اطلاعات و پشتیبانی 24 ساعته خدمات در «پلتفرم» اقدام نماید.
5) مسئولیتی بابت عواقب ناشی از اظهار خلاف کالا، ارسال اطلاعات اشتباه یا ناقص در خصوص کالا و یا ماهیت آن نخواهد داشت. همچنین وجود هرگونه کالای غیرمجاز در محموله بارگیری شده و قاچاق، عدم قبول محموله توسط گیرنده در مقصد نیز نخواهد داشت. علاوه بر این به طور کلی عدم رعایت حقوق و وظایف مشتری و متصدی حمل در خصوص قوانین حمل محموله از جانب هیچ یک از طرفین نخواهد داشت. به طور کلی، پس از معرفی «مشتری» و «متصدی حمل» به یکدیگر از طریق پلتفرم. آقای لجستیک کلیه تعهدات خود را ایفاء نموده و محق بر کمیسیون خود می باشد.
1) تمامی موارد درج شده در این سند میتواند حسب اقتضاء در هر زمانی توسط آقای لجستیک مورد بازنگری واقع شود.
2) کلیه فعالیتهای پلتفرم و کاربران میبایست مطابق با قوانین جاری کشور صورت پذیرد.
3) کلیه اختلافات و دعاوی ناشی از این شرایط و مقررات و یا مرتبط با آن از جمله انعقاد، اعتبار، فسخ، نقض، تفسیر یا اجرای آن به مرکز داوری اتاق ایران ارجاع میگردد. که مطابق با قواعد داوری مرکز داوری اتاق ایران به صورت قطعی و لازم الاجرا حل و فصل گردد. این شرط داوری، موافقتنامهای مستقل تلقی میشود و در هر حال لازم الاجرا است.
4) کاربران با قبول این شرایط و مقررات متعهد میگردند. از هرگونه نقض حقوق و یا کپیبرداری از آقای لجستیک از طریق أخذ سورس کد، مهندسی معکوس، ایندکس گذاری و غیره خودداری نمایند.
در صورت نیاز داشتن به راهنمایی می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.