خوب دوستان عزیزم اول از همه سلام کنم و تشکر کنم که آقای لجستیک رو برای این آموزش انتخاب کردید دمتون گرم امیدوارم هر آنچه که در این سال ها یاد گرفتم و یاد دادمو باهاتون به اشتراک بزارم ، برو بریم !
کارش اینه که بیاد جاهایی که به کالایی نیاز دارن رو تهیه کنه،درحالی که داره این کاره میکنه اگر احتیاج بود انبار بکنه حمل و نقل اونم ازجایی که تهیه کرده یعنی مبدا به جایی که ازش خواستن مقصد انجام بده کلا وظیفه اش اینه .
حالا هدفش چیه این کلمه مقدس لجستیک کارش حداقل کردن ، تو چی زمان و هزینه و اینکه دست کارفرما عزیز رو تو تغییرات تو پوست گردو نزاره بتونه با سرعت واکنش بده تا بتونن جواب مشتری خودشونو بدن و نیاز اونارو براورده کن
خوش بحال شرکت هایی که لجستیک و جدی میگیرن و از اون مهمتر بارش و از کمر خودشون بر میدارن و به قولی برون سپاری میکنن تا تمرکز شون رو کار خودشون باشه و سود بیشتری کنند !!! ( آقای لجستیک )
حالا شرکت های لجستیکی یه سری کارا اتجام میدن که در اون باید حرفه ای باشن که اول ببین این کالا از کدام مسیر بیاد بهتر زود تر میرسه و درکنار این که امنیت داره هزینه کمتریم داره ، بعد میان شبکه سازی میکنن بین شرکتهای لجستیکی بعدم اطلاعاتی و اسنادی که میخوان رو در اختیارشون میزاره ، بعدم شروع به حمل ونقل میکنه، انبار میکنه انبار داری هم انجام میده ( مهندسین صنایع بشتابین 🙂 که جاتون خالی تو لجستیک ) میفرسته درب کارخونه البته اگر مقصد اونجا باشه،تو مرحله بعدیم اگر در قرارداد بود براشون محصول آماده شده رو حتی توزیع یا پخشم میکنه .
نقش حمل و نقل در لجستیک :
حمل ونقل در لجستیک و بویژه لجستیک بین الملل نقش محوری ایجاد میکند ، مهمترین وظایف لجستیک در رساندن کالایی به مقصد مورد نیاز حمل ونقل فیزیکی است ، هنگامی که از لجستیک داخلی به لجستیک بین المللی گذر میکنیم ، نقش حمل ونقل به مرور پررنگ تر میشود .
حمل و نقل 3 وجه دارد : فرستنده کالا ( مشتری) یعنی کسی که محموله را به وجه بعدی که حمل کننده است واگذار میکند و وجه بعدی گیرنده کالا
نکته :
توجه داشته باشید در صورت یکی بودن فرستنده و گیرنده ، هریک از آنها وظایف متفاوتی دارند ، به عنوان مثال وارد کننده (گیرنده کالا ) و در برابر صادر کننده (فرستنده کالا ) تفاوت زیادی وجود دارد .