آقای لجستیک
فهرست
فصل اول : لجستیک چیست و چه هدفی دارد ؟

خوب دوستان عزیزم  اول از همه سلام کنم  و تشکر کنم که آقای لجستیک رو برای این آموزش انتخاب کردید دمتون  گرم امیدوارم هر آنچه که در این سال ها  یاد گرفتم و یاد دادمو باهاتون به اشتراک بزارم  ،  برو بریم !

لجستیک چیست

کارش اینه که بیاد جاهایی که به کالایی نیاز دارن رو  تهیه کنه،درحالی که داره این کاره میکنه اگر احتیاج بود انبار بکنه حمل و نقل اونم ازجایی که تهیه کرده یعنی مبدا به جایی که ازش خواستن مقصد انجام بده کلا وظیفه اش اینه .

حالا هدفش چیه این کلمه مقدس لجستیک  کارش حداقل کردن ، تو چی زمان و هزینه و اینکه دست کارفرما عزیز رو تو تغییرات تو پوست گردو نزاره بتونه با سرعت واکنش بده تا بتونن جواب مشتری خودشونو بدن و نیاز اونارو براورده کن

خوش بحال شرکت هایی که لجستیک و جدی میگیرن و  از اون مهمتر  بارش و از کمر خودشون بر میدارن و به قولی برون سپاری میکنن   تا تمرکز شون رو کار خودشون باشه و سود بیشتری کنند !!! ( آقای لجستیک )

حالا شرکت های لجستیکی یه سری کارا اتجام میدن که  در اون باید حرفه ای باشن که اول ببین این کالا از کدام مسیر بیاد بهتر زود تر میرسه و درکنار این که امنیت داره هزینه کمتریم داره ، بعد میان شبکه سازی میکنن بین شرکتهای لجستیکی بعدم اطلاعاتی و اسنادی که میخوان رو در اختیارشون میزاره ، بعدم شروع به حمل ونقل میکنه، انبار میکنه انبار داری هم انجام میده ( مهندسین صنایع بشتابین 🙂 که جاتون خالی تو لجستیک ) میفرسته درب کارخونه البته اگر مقصد اونجا باشه،تو مرحله بعدیم اگر در قرارداد بود براشون محصول آماده شده رو حتی توزیع یا پخشم میکنه .

نقش حمل و نقل در لجستیک :

 

نقش حمل و نقل در لجستیک

نقش حمل و نقل در لجستیک

 

حمل ونقل در لجستیک و بویژه لجستیک بین الملل نقش محوری ایجاد میکند ، مهمترین وظایف لجستیک در رساندن کالایی به مقصد مورد نیاز حمل ونقل فیزیکی است ، هنگامی که از لجستیک داخلی به لجستیک بین المللی گذر میکنیم ، نقش حمل ونقل به مرور  پررنگ تر میشود .

حمل و نقل 3 وجه دارد  : فرستنده کالا ( مشتری) یعنی کسی که محموله را به وجه بعدی که حمل کننده است واگذار میکند و وجه بعدی گیرنده کالا

نکته : 

توجه داشته باشید در صورت یکی بودن فرستنده و گیرنده ، هریک از آنها وظایف  متفاوتی دارند ، به عنوان مثال وارد کننده (گیرنده کالا ) و در برابر صادر کننده (فرستنده کالا ) تفاوت زیادی وجود دارد .

به اشتراک بگذارید: