کسب و کارها با هدف مشترک کسب درآمد تأسیس میشوند. با این وجود برای انجام این کار، کسب و کارها باید مشتریان خود را به طور مداوم پیدا کنند. با آنها درگیر باشند و آنها را برای خود حفظ کنند. در حالی که این امر برای هر کسب و کاری معمول بوده است اما رابطه بین شرکتها و مشتریان به طور مداوم در حال تغییر است. در دههی گذشته، اینترنت نقش مهمی در رابطهی تجارت و مشتری ایفا کرده است و این بدان معنی است که مشتریان عصر جدید به دنبال چیزی بیش از قیمت پایین و کیفیت بالا هستند. آنها بر تجربیاتی که از نام تجاری به دست میآورند، بیش از هر چیز دیگری تمرکز میکنند. بنابراین، کسب و کارها برای افزایش رضایت مشتری و حفظ مشتریان خود باید چه کارهایی را دنبال کنند؟
گام اولیه برای افزایش تجربهی کاربر، درک نقاط تماس مختلف در سفر مشتریان است. برند شما باید در همهی مرحلهها (از زمانی که مشتری در مورد کسب و کار یاد میگیرد تا خرید و تبلیغ برند شما به عنوان یک مشتری وفادار) در دسترس باشد. با این حال، با بیپایان بودن نقاط تماس، جذب مشتری در زمان واقعی برای برندها دشوار میشود.
اینجاست که ابزار مدیریت ارتباط با مشتری میتواند مفید واقع شود. یک ابزار CRM به شما کمک میکند تا مشتریان بالقوه را شناسایی کنید، مشکلات مشتری را ردیابی کنید، کمپینهای بازاریابی را نظارت کنید. تا در نهایت بتوانید رضایت مشتری را افزایش دهید.
اینترنت درها را برای تجارت جهانی باز کرده است. و اکنون این امکان وجود دارد که شخصی در آپارتمان خود در بروکلین بنشیند و یک محصول فروخته شده در کره را سفارش دهد. مشتریان اکنون انتظار دارند که این حالت عادی جدید باشد و انتظار دارند همه مشاغل خدمات مشابهی را ارائه دهند. بنابراین اگر محصول شما جذابیت جهانی دارد، کسب و کار شما باید بتواند در سراسر جهان عرضه شود.
علاوه بر این مهم است که اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما یک پورتال برای پیگیری سفارش خود دارند و بستهبندی سالم است تا در هنگام حمل و نقل آسیب نبیند. هنگامی که یک پلتفرم ردیابی ارائه میکنید، به کاربران خود اطمینان میدهید که محصول آنها در راه است و میدانند چه زمانی باید منتظر سفارش خودشان باشد.
Amazon.com همه را به حمل و نقل و تحویل در روز بعد عادت داده است. این بدان معناست که مشتریان شما انتظار دارند محصولاتشان در اولین فرصت به دست آنها برسد. بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که مشتریان، محصولات خود را به موقع دریافت میکنند. شما میتوانید با ارائهدهندگان حمل و نقل قابل اعتمادی که محصولات را در سطح جهانی بستهبندی و ارسال میکنند و به تجارت شما کمک میکنند، شریک شوید. تا میزان رضایت مشتری را در کسب و کار خود افزایش دهید.
تا چند سال پیش، داشتن یک حساب کاربری در شبکههای اجتماعی برای برندها مهم بود. با این حال، نداشتن حساب کاربری در شبکه های اجتماعی کافی نیست. آنها باید در تمام پلتفرمهای آنلاین فعال باشند تا همیشه در دسترس مشتریان خود باشند. این تعریف، گوش دادن اجتماعی نامیده میشود. زیرا شما سعی میکنید به آنچه مردم در مورد برند شما، رقبای شما و خود صنعت میگویند گوش کنید.
مشتریان شما مدام در مورد کسب و کار شما صحبت میکنند. به عنوان یک برند، باید نظارت داشته باشید که مردم در مورد برند، رقبا و صنعت شما چه میگویند. سرمایهگذاری بر روی گوش دادن اجتماعی یک جزء حیاتی در تحقیقات مخاطبان است و به شما کمک میکند تا با مشتریان خود ارتباط بهتری برقرار کنید.
تحقیقات اخیر نشان میدهد که بیش از 80 درصد از مشتریان در صورت دریافت خدمات شخصی، با یک تجارت درگیر خواهند شد. برندها میتوانند با ساختن شخصیتهای مشتری، توسعه یک بیانیه چشمانداز متمرکز بر مشتری، سرمایهگذاری در یک ابزار عالی CRM، و بیش از هر چیز سرمایهگذاری در آموزش کارکنان برای تعامل بهتر با مشتریان شروع کنند. در این صورت میتوانند رضایت مشتری را افزایش دهند.
سعی کنید این نکات را در سازمان خود نیز اجرا کنید و ما مطمئن هستیم که مشتریان شما راضی خواهند بود. با ابزارها و سرمایه گذاری مناسب، برند شما به زودی به سمت یک پایگاه مشتری وفادار حرکت میکند.