آقای لجستیک
فهرست
فصل دوم :تجارت و منابع یابی جهانی

دوستان آقای لجستیک خوشحالم که در آموزش  فصل دوم را با هم هستیم ،  بخش اصلی، اصطلاح تجارت بین الملی مربوط به در نوردیدن مرزهای بین الملل است . دلیلش اینه که تمایز سیاسی برقرار است و مسائل مختلفی مانند مسافت و تفاوت های فرهنگی و زبان در تجارت مطرح میشه و نظام حقوقی حتی در کشورها با یکدیگر متفاوت است.

اینو یادمون باشه که تجارت است که برای لجستیک تقاضا ایجاد میکند .

منابع یابی جهانی 

تجارت

تجارت

 

اولین گام در شناخت تقاضا برای لجستیک و حمل و نقل توجه به یکایک شرکت ها و پاسخ به این سوال است که چرا اونا به اینکه در سطح بین الملی فعالیت کنند میل دارند . و از همه مهمتر اینکه چرا کالاهای صادراتی و وارداتی مهم هستند ؟

یه کلمه درامد بیشتر  برند سازی قوی تر و کشف بازارهای تازه و توسع یافته، حالا چطوری وقتی کالای خوب و با کیقیت تولید کند مشتریان بین المللی خواهان اون میشن و برای اون پول پرداخت میکنن  و  تو کشور دیگه بجز درامد برند خودشم قوی میکنه و یکی دیگه از موارد رقابت بین الملی است و مقررات این فرصت خوبی برای صادرات و واردات به وجود میاره که قوانین کشوری مانع از تولید کالای خاصی در آن کشور باشد، بنابر این اون کالا باید وارد شود ، ( قوانین زیست محیطی )

چرا  کشورها تجارت میکنند ؟

 

تجارت

تجارت

تجارت بنا به دلایل زبادی صورت میگیرد که برخی از آن ها معلوم نی ولی مبناش بر 3 سطح ، اقتصادی ،ملی ، کسب وکار

چون نسبت به هم مزیت مطلق و یانسبی دارن این راه تجارت را همراه میکنه  حالا این مزیت ها چی هست یه توضیح مختصر میدم برا شما دل انگیزان آقای لجستیک 🙂

مزیت مطلق به این معناست که کشورهایی که در تولید کالایی دارای مزیت باشند ،آن کالا را به کشور دیگه صادر میکنند

البته این نظریه یکم توجیه پذیر بودنش سخت ولی مزیت نسبی به توضیح این پدیده کمک میکند ، برای این توضیح تونستم از کتاب دیوید ریکاردو در کتاب اصول اقتصادی کمک بگیرم که میگه کشوری که در تولید ، کالایی بهتر از سایر کشور هاست ، برای آن کالا مبادله انجام نمیدهد بلکه فقط در مورد کالایی که در تولید آن بهتر است ، مبادله انجام میدهد .

به اشتراک بگذارید: